Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 155
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
jeste li znali?

Znate li zašto se u avion uvijek ukrcavamo s lijeve strane? Razlog bi vas mogao iznenaditi!

shutterstock
10.05.2024.
u 10:30

Kada se ukrcavate u zrakoplov, uvijek ćete ući s lijeve strane zrakoplova, bez obzira na prijevoznika, idete li stubama ili jet mostom, jeste li u ekonomskoj, poslovnoj ili prvoj klasi.

Nakon nekoliko putovanja u inozemstvo, prolazak kroz zračnu luku postaje nam sasvim prirodno: automatski skinete remen kod osiguranja, stavite tekućinu u prozirnu plastičnu vrećicu i dođete dovoljno rano da sve stignete obaviti prije leta. A, budući da ste zaokupljeni stizanjem od terminala do dodijeljenog sjedala prije polijetanja, možda niste primijetili jednu specifičnu stvar koja je svaki put ista, piše Metro

Kada se ukrcavate u zrakoplov, uvijek ćete ući s lijeve strane zrakoplova, bez obzira na prijevoznika, idete li stubama ili jet mostom, jeste li u ekonomskoj, poslovnoj ili prvoj klasi. Postoji i zanimljiv razlog za to. Komercijalni zrakoplovi u početku su se gradili s putničkim vratima na lijevoj strani zbog povijesne tradicije, prije nego što je to postalo pitanje učinkovitosti.

VEZANI ČLANCI: 

Michael Oakley, glavni urednik časopisa The Aviation Historian, objasnio je: "Veliki dio zrakoplovne terminologije potječe iz pomorske nauke (kormilo, kokpit, kabina, pregrada, čvorovi itd.), a slično tome, zrakoplovni načini obavljanja stvari duguju puno jedrenju. Baš kao što čamci i brodovi imaju lijevu stranu – stranu plovila koja je obično uz pristanište kada je u luci – zrakoplovi su isti. Zbog toga su ljudi odlučili nastaviti s ukrcajem na lijevoj strani." 

Budući da je kormilarsko veslo bilo smješteno na desnoj strani broda, bilo je standardno da se ljudi ukrcaju, a teret utovari na suprotnoj strani. Iako se to uglavnom odnosilo na avione, rani zrakoplovi United Airlinesa iz 1930-ih i 1940-ih imali su vrata s desne strane. Međutim, kako je industrija rasla i zračne luke postajale sve prometnije, stvari su se pojednostavnile i vrata s lijeve strane postala su norma.

GALERIJA: Stjuardesa otkrila stroga pravila i što rade prije ulaska putnika u avion

1/32

Standardizacija je također bila važna zbog pojave terminala u obliku zvijezde ili prsta pristaništa (gdje se putnici okupljaju u središnjem području i izlaze na krakove zvijezde) u zračnim lukama iz 1950-ih i Jetwaya (natkrivenih hodnika ili mostova koji vode prema zrakoplovima s glavnog terminala) iz 1960-ih.

"Budući da pilot sjedi s lijeve strane, zračne luke počele su se graditi s vratima na lijevoj strani kako bi pilot mogao bolje procijeniti udaljenosti dok vozi do vrata", rekao je Matthew Burchette, viši kustos u Muzeju leta u Washingtonu. "Čim su razvijene složenije zračne luke, s putnicima koji su koristili Jetway kao sredstvo za hodanje izravno s terminala, operacije na tlu bile su puno lakše jer bi svaki zrakoplov radio istu stvar u istom smjeru." 

VEZANI ČLANCI: 

Dodatni bonus ovakvog načina rada jest što omogućuje posadi koja radi na aerodromima da ostane s desne strane, radeći svoj posao bez stajanja na putu putnicima – ili da putnici ne smetaju radnicima i njihovim strojevima. Također, korisno je biti u dobrim odnosima s osobljem kada putujete avionom, djelomično zato što vam to može osigurati bolji tretman.

Lisa Wilkes, koja je stjuardesa već 15 godina, kaže da ako ponudite stjuardese grickalicama ili kavom, to vam se može itekako isplatiti. "Sretnemo mnogo teških i zlih putnika, pa kad netko učini nešto lijepo, mi to stvarno cijenimo. Često to znači da ćete dobiti dodatnu uslugu ili čak besplatne grickalice", objasnila je.

Žena tvrdi da joj je aviokompanija uništila kovčeg: 'Žalila sam se, a njihov odgovor me iznenadio!'

 

Komentara 2

Avatar Aurel
Aurel
11:06 10.05.2024.

"Znate li zašto se u avion uvijek ukrcavamo s lijeve strane? " - možda zato što na desnoj strani NEMA vrata? ali možda sam ja u krivu...

ML
mladaklada
13:17 10.05.2024.

Sukladno njihovom političkom programu, Domovinski pokret će u okviru svojih ovlasti pokrenuti zakonsku proceduru koja će ispraviti ovu povijesnu anomaliju i ukloniti ovaj atavizam ljevice u Hrvata. Vodeći aviokonstruktori već razvijaju planove za gradnju isključivo desno orijentiranih zrakoplova.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije